Handelsbetingelser

Har du spørgsmål?

Hvis du har spørgsmål til vores handelsbetingelser, er du altid velkommen til at kontakte os. Vi står klar til at hjælpe dig, uanset om det handler om returvarer, kursustilmelding eller særlige leveringsaftaler.


Vi anbefaler også, at du ser vores udvalg af førstehjælpskurser, som kan kombineres med køb af sikkerhedsudstyr – og vores produkter fra både 4 Fire og Plum

Forsendelse

Når du har bestilt en eller flere varer og ordren samt betalingen er gennemført, postes din vare indenfor 5 arbejdsdage (undtagen i weekender og helligdage). Skulle pakken mod forventning ikke dukke op, skal du kontakte dit nærmeste posthus og spørge efter den. Det sker nogle gange, at den ligger til afhentning, uden modtager har modtaget en afhentningsseddel. OBS: Kig godt efter om du skulle have modtaget en afhentningsseddel, og vær sikker på at den adresse der står på din postkasse er den samme som du har lavet din bestilling til. Hvis vi modtager pakken retur hører du naturligvis fra os. Kurser er efter aftale.

Privatlivspolitik og sikkerhed

Ingen af de indtastede oplysninger ved en handel, videregives eller sælges til tredjepart. Hele vores hjemmeside er krypteret med HTTPS sikkerhed. Når du bliver sendt videre til vores betalingsvindue er det SSL krypteret og derfor kan du være sikker på at dine indtastede oplysninger aldrig bliver delt med nogen andre, heller ikke os selv.

Leveringsbetingelser

Når du har bestilt en eller flere varer og ordren samt betalingen er gennemført, postes din vare. Vi sender vores pakker med Dao, GLS eller Postnord. Leveringstiden er 1-5 hverdage. Det er vigtigt at du husker at hente din pakke i den valgte pakkeshop, hvis den er leveret der, ellers bliver din bestilling sendt retur til os. Modtager vi pakken retur hører du naturligvis fra os. Vi står til ansvar for varen, indtil denne er leveret hos kunden.

Betalingsbetingelser

Vi modtager betaling med følgende betalingskort: Visa, Mastercard. Ved refundering kan der gå op til 10 arbejdsdage, før du kan se penge retur på din konto. Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes eller det virtuelle produkt er oprettet med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.

Reservation af beløb

Ved anvendelse af betalingskort, debit såvel som kredit, sker en reservation af det beløb der handles for. Dette beløb er reserveret indtil webshoppen, har behandlet og afsendt din ordre. Når ordren er afsendt, hæves pengene på kontoen. Reservationstiden afhænger af produktet/ydelsen.

Autorisering på debitkort

Ved debit kort, vil du kunne se at pengene er reserveret på din konto og at dit rådighedsbeløb vil her stå som værende mindre. Annullerer du eller webshoppen efterfølgende din ordre, så kan webshoppen ikke hæve pengene, men reservationen vil fortsat gælde i en periode. Bemærk at kun din bank (eller kortudsteder) vil kunne ophæve reservationen.

Autorisering på kreditkort

Pengene vil først hæves fra din konto og fremgå af dit overblik når webshoppen behandler og hæver betalingen for din ordre.

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt på hjemmesiden med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre. Returvarer bedes vedlagt navn og fakturanummer. Alle varer SKAL retur fragtes i original og ubeskadiget emballage, dvs. evt. kasser skal være i samme stand som ved modtagelsen. Forskellige sikringer/klistermærker skal være ubrudt. Den 14 dags periode starter den dag, hvor ordren er leveret. Eventuelle returneringsomkostninger afholder du selv. Ønske om fortrydelse skal meddeles os senest 14 efter leveringen og være os i hænde seneste 14 dage efter vi er informeret om dit brug af fortrydelsesretten. Ønske om brug af fortrydelsesret skal gives sendes til os på mail. I meddelelsen skal der gøres tydeligt opmærksom på dit ønske om brugen af fortrydelsesret. Varer sendes retur til PL Undervisning Margrethevej 11 6580 Vamdrup

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov. Reklamationsretten gælder for alle fejl i software, materiale og fabrikation. Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til os i rimelig tid efter varens modtagelse. Her anses max. to måneder som rimelig tid, med mindre andet er aftalt. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger. Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af produktet. Ved returnering kontaktes virksomheden. Reklamationer modtages ikke hvis disse er sendt på efterkrav.

Kunde- & Privatlivspolitik

Vi videresælger ikke personlige oplysninger og videregiver ikke dine personlige oplysninger til andre, de er kun registreret i vores kundekartotek. Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger. For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: – Navn – Adresse – Telefonnummer – E-mail adresse Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos os og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores hjemmeside, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Direktøren og de ansatte hos os har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Som registreret hos os har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til os.

Cookies

På vores webshop anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, se vejledningen på Webshop Cookies og Privatlivspolitik.

Log-statistik

Vi bruger en log-statistik på webshoppen, hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv. Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere vores hjemmeside.

Forbrugerbeskyttelse

Læs mere om din beskyttelse som forbruger når du køber via Pensopay: https://pensopay.com/mere/forbrugerbeskyttelse/

Forbehold

Der tages forbehold for prisfejl/tastefejl, prisændringer og udsolgte varer. Jeg kan ikke garantere, at de farver, som vises på hjemmesiden, præcist gengiver de farver, produktet faktisk har. Det kan bl.a. afhænge af dine computerindstillinger. Hvis der opstår problemer eller andet, er du altid velkommen til at kontakte mig. Jeg er kun interesseret i fuldt tilfredse kunder. Der findes en løsning på ethvert problem.

Klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet. Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen som udgangspunkt være mindst 720 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet. EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse.

PL Undervisning – cvr nr: 26880335 – Margrethevej 11 6580 Vamdrup